Verbetering en klachten

Vragen en suggesties voor verpleeg- en verzorgingshuis

Introductie

In verzorgingshuis/verpleeghuis Henriette Roland Holst in Amsterdam-Zuidoost maken we het u graag naar de zin. Daar doen we allemaal ons best voor. Toch kan het gebeuren dat u niet helemaal tevreden bent. Heeft u een idee hoe het beter kan? Heeft u een vraag of suggestie? Of wilt u een klacht indienen? Er zijn verschillende mogelijkheden om uw stem te laten horen.

Ideeënbus

Ziet u wat beter of anders kan? Zet uw idee op papier en gooi het in de ideeënbus naast de receptie.

Klantonderzoek

Twee keer per jaar houden we in Henriette Roland Holst een klanttevredenheidsonderzoek. Krijgt u de vraag om deel te nemen? Doe mee, want dit is uw kans om uw mening en uw ideeën door te geven.

Huiskamergesprekken

Eens in de zes weken houden we een huiskamergesprek met u en andere bewoners op de afdeling. Onder het genot van een kop koffie en thee horen we graag van u hoe het met u gaat en wat er nog beter kan op de afdeling. Ook praten we u bij over de laatste nieuwtjes uit het huis.
 

Spreek erover met onze medewerkers

Bent u ontevreden of heeft u een klacht? Praat er altijd eerst over met de betrokken medewerker of de teammanager. Voor opmerkingen, vragen, ideeën en suggesties kunt u ook terecht bij uw eerstverantwoordelijke verzorgende of de cliëntenraad.

De cliëntvertrouwenspersoon van Henriette Roland Holst

Lukt het u niet om uw klacht te bespreken? Vindt u het moeilijk om met de betrokken medewerker of teammanager over uw klacht te praten? Dan kunt u in Henriette Roland Holst terecht bij de cliëntvertrouwenspersoon. Deze zorgt voor bemiddeling en probeert in goed overleg tot een oplossing te komen.

Klachtencommissie

Bij Henriette Roland Holst zien we uw klacht als een kans om het nog beter te doen. Lucht gerust uw hart bij de medewerkers, teammanager of onze cliëntvertrouwenspersoon. We gaan serieus en open met uw klacht om en proberen er samen met u uit te komen. Lukt dat niet en wilt u geen bemiddeling door onze cliëntvertrouwenspersoon? Leg uw klacht dan schriftelijk voor aan de Klachtencommissie Evean. Stuur een e-mail naar klachtencommissie@evean.nl. Een brief sturen kan ook: Klachtencommissie Evean, Postbus 68, 1440 AB Purmerend.